lørdag 7. juli 2012

Bruktbutikkskatt i Spydeberg

På onsdag satte jeg meg i bilen og suste avgårde til Spydeberg, og målet var den rykende ferske bruktbutikken Retos nye gårdsutsalg på Løken Store. Mumsi med bloggen "Med et lekent sinn" tipset om butikken, og jeg kunne ikke finne noen bedre måte å bruke en fridag på enn å legge ut på roadtrip til indre Østfold. Da jeg "landet" i Spydeberg måtte jeg foreta en liten stopp og orientere meg, og foran meg åpenbarte det seg det fineste motiv, med denne låven som kneiset oppe på toppen bak en knall gul rapsåker, og i tillegg denne gule bilen. Motivet ble omhyggelig knipset, og overraskelsen ble stor da jeg etter noen minutter forsto at jeg akkurat hadde tatt bilde av bestemmelsesstedet mitt... Så var det bare å trille bilen over veien og opp bakken :-)


Ute foran inngangen kan man sette seg ned litt og strekke bena etter den lange kjøreturen, som i mitt tilfelle godt kunne ha vært kortere, hadde jeg ikke kjørt feil i omtrent alle veikryssene.


Inne åpenbarer det seg en lys og fin butikk med MYE fint!!


Man kan for eksempel slå seg løs i retroplast-avdelingen. Her var det noe for enhver smak!


Mye spennende på disken, og de hyggelige damene serverte gratis kjempegod kaffe fra kaffemaskinen bakerst i bildet.


I stoffavdelingen var det mye å velge i. Her fantes til og med noen fargeglade retrodynetrekk, for den som liker sånt :-)


Denne sofaen økte pulsen min flere hakk, for ikke å snakke om den blå telefonen under stålampa.


Litt uklare mobilbilde dessverre, men dere ser vel alle de fine tingene allikevel?? Helt bak i bildet er det en liten lekekrok for utålmodige barn som er med mamman sin på skattejakt.


De to koselige damene som tok i mot en loppejeger som meg med åpne armer, brede smil og varm kaffe. Og by the way, sjekk kjøleskapet!!


Løken store er propp full av skatter og ting, faktisk er både kjeller og loft fylt opp av møbler og lamper. Dette er et sted vel verdt turen, man kommer garantert ikke tomhendt hjem. Se nettsiden deres for mer info om åpningstider og adresse, og stiftelsen Reto som også driver bruktbutikk i Oslo og i Tromsø. God tur til Spydeberg :-)

2 kommentarer:

Unknown sa...

Ble det skap...har sendt deg mail sweetie;))

GodTid sa...

Så utrolig mye kult!