søndag 4. juli 2010

En innholdsrik helg

Tevangamannen hadde fri fra jobben på fredag. O lykke! Etter å ha soset rundt litt hjemme, gikk turen så til Halden. Vi hadde enda ikke vært på festningen, så nå skulle vi til pers. Der var det jo nydelig fint, men allsang på grensen hadde satt sitt preg på stedet med en diger scene, hundrevis av stoler og en rekke med blå plast-do ved siden av. Jaja. Varer jo ikke evig. Vi fikk oss en matbit på kroa, og så gikk turen hjem igjen. På veien hadde vi alltids tid til å stikke innom en antikvitetsbutikk. Tevangamannen sov i bilen imens, noe vi har funnet ut at er en glimrende løsning på mine plutselige stopp langs veien. Resultatet ble denne lampen. Jeg eeeeelsker den! Festningen kan bare ha det så godt! Jeg fant lampa over alle lamper :-)


Lørdagen kom så med fagre løfter om pent vær, men det slo ikke helt til. Vi hadde tenkt oss på vår første strandtur denne sommeren, men havnet heller i Moss på Røed gård. Dette var en fantastisk plass med kafé, gallerier, butikker, konfektbutikk, antikvitetsbutikk, rosehage, hest, gris og... gitarverksted!! Men så brant låven med galleri og butikk i øverste etasje og dyrene i underetasjen. Tragisk! Men etter å ha lest en artikkel i avisen om at de har såvidt begynt å komme seg på beina igjen, valgte vi å dra dit igjen. Og ble skuffet. Greit, låven var borte. Men det var alt annet også! Den søte interiørbutikken, konfektbutikken og kafeen glimret med sitt fravær. En ny, provisorisk kafé i konfektbutikkens gamle lokaler var et lite plaster på såret. Og antikkstabburet var spennende, men som vanlig ganske dyrt. Noe småtteri ble da med hjem. Et husnummerskilt med nr 13, ettersom det er husnummeret vårt, og de søteste, små kakeformene.Måtte legge med en fyrstikkeske for at det skal vises hvor små de egentlig er!


 

















Ganske koselig plass dette..


På vei hjem gikk turen kjapt innom fretex Moss. Fikk ti minutter på meg av Tevangamannen. Forståelig, med to små barn i bilen er det ikke bare å kjøre egoistisk løp. Synes denne puffen var en bra fangst. Det første jeg tenkte var "trekke om", men etter å ha plassert den i stua er jeg ikke så sikker lenger. Fargen er knallfin, så kanskje den bare skal få være som den er?


Men hva så med søndag? Tevangamannen jobbet til kl tre, men etterpå suste vi ut til nydelige Engelsviken, hvor vi koste oss ute på brygga med strålende sol og brødrene Skogens berømte fiskesuppe. Vel hjemme veltet jeg den lille sinkbaljen min med zinniaplantene mine. Skrekk O gru!! Etter en lang natt med øsende regn var jorda blitt suppe, og mitt forsøk på å helle av noe av vannet endte i tragedie. Men etter litt tenners gnissel gjør man det beste ut av det. Jeg samlet opp alle plantene, og benyttet sjansen til å gi dem et nytt hjem i den store sinkbaljen jeg kjøpte for noen uker siden på brukten min. Håper de overlever, jeg krysser fingre.


I morgen har Tevangamannen fri igjen, da skal vi være flinke. Noe vi ikke er så gode på dessverre. Men Altangolvet trenger å vaskes og beises. Dette skulle strengt tatt vært gjort FØR sommeren, men skitt au. Bedre sent enn aldri. Nå skal her soves!

Ingen kommentarer: