fredag 10. februar 2012

Nye hyller på gammelt kjøkken

Når undertegnende får seg en tur til IKEA, da kan mye skje. Denne gangen skjedde det på kjøkkenet. I går aftes, langt etter at kveldens mulm og mørke var inntredd, og husets to smågutter sov sin søteste søvn, DA slo innsatsviljen ned. Jeg nevner atter mine sønners fantastiske evne til å sove seg igjennom dunder og brak, eller borring i vegg som det var denne gangen. Og, tamtarata... vi tok til og med før-bilde!! Dette bildet ble også tatt etter det der med kveldens mulm og mørke, og etter mye redigering er det fremvisbart. Jeg passet på å få med bittelitt ekstra rot også, det er obligatorisk i sånne før-bilder. Den røde libris-posen er derfor ikke et nøye planlagt interiørsprell, men godt, gammeldags rot.


Skapet på veggen huset asjetter, glass, krus og kaffekopper. Skapet var skikkelig stygt, og luktet til og med litt mystisk. Men la oss ikke dvele over ting som lukter i gamle hus, man kan bli litt paranoid av slike tankerekker. Skapet ble skrudd ned raskere enn Lucky Lukes egen skygge, og verden og tilværelsen ble straks så meget bedre. Etter mye bruk av vater, batteritesten, øyemål og diverse nordnorske kraftuttrykk, fikk vi dette resultatet:


Jeg er SÅ fornøyd!! La meg understreke dette med et nærbilde...


Og ja, det ser forskrekkelig skakt ut, men det er hyllene som er rette og resten av huset som er skjevt. Bare se for dere hvordan vinduene våre ser ut i forhold til resten av rommene. Hoho! Skulle tro man var ute på båt midtfjords!! Den første uka greide ikke minstegutt å runde et eneste hjørne eller passere en døråpning uten å sjangle inn i veggen, men han henta seg fort inn, og nå er alle godt vant. Men tilbake til kjøkkenet, jeg tror jeg kommer til å tilbringe litt mer tid her inne nå, for nå begynner det å nærme seg nesten koselig her.


De brune hyllene over vaskebenken kom opp for en måneds tid siden, men har bare vært rotete til nå. Nå har jeg organisert etter beste evne, og ting er falt på plass. Akkurat nå sitter jeg på enden av bordet, med ryggen mot vasken, drikker te og blogger. Utenfor vinduet har vi en liten bergknatt, og jeg har akkurat sett meg ut hvor jeg skal plassere en benk til sommeren. (vinbenk ;-)

Nå skal jeg hoppe i dusjen, hente gutta boys i barnehagen, og nyte fredagen helt til jeg skal på nattevakt klokka ti i kveld. Jeg må også utrope tusener på takker til alle som legger igjen kommentarer her hos meg. Jeg storkoser meg med hver eneste en :-) God fredag til alle som måtte kikke innom :-D

2 kommentarer:

siri ore elle sa...

Hei på deg!!

Grattis med nye hyller!!! Det ble kjempefint! Vi har også et kjøkken som er skjevt og det nytter ikke å henge opp noe i vater.....må bare følge de skjevhetene som er, det blir det fineste:-)
Like godt den knallgule brødboksen din!!

Fin fredag og herlig helg til deg!!
Klem Fru Samuelsen:-))

hege sa...

Jeg synes kjøkkenet ditt er superkoselig! Har alltid drømt om å bo i et gammelt hus proppfullt av sjarm - akkurat som deres - men har en mann som absolutt ikke har lyst til det. Bodde i en over 100 år gammel leilighet en periode da jeg studerte og det var som om jeg oppdaget noe nytt hver dag;-))

Gleder meg til å se hvordan det blir ute hos deg også, når våren kommer!

Riktig god helg.