tirsdag 7. februar 2012

Nytt i heimen

Ja, så var de late dager i sydens sol og varme over, og vi måtte brått venne oss til snø og kulde igjen. Heldigvis er vi ganske tilpasningsdyktige, så med en gang vi fikk fyr i ovnen og varmen i oss, var alle sammen glade igjen. Koselig var det å komme hjem til et loppefunn jeg gjorde dagen før vi reiste. En herlig globus med den rette retro-feelingen. Måtte ut med 200 lapp, men det var den verdt!


På lørdag kveld satte Tevangamannen - fra nå av omdøpt til Herr T, igang en storstilt rokade i spiskammerset, og jeg er mektig imponert over våre barns evne til å sove seg igjennom snekring og banking på høyt nivå. Hyllene var greie de, men alt for dype. Det gikk ikke å gå ordentlig inn, og derfor ble det et salig kaos. Kaos ble det imidlertid også da vi ryddet ut av spiskammerset.


Herr T banket og koste seg, mens jeg leste blogger og knasket godis. Fin arbeidsfordeling, spør du meg.


Vi er dårlige på før-bilder, så dette er et nesten ferdig-bilde. Det slår meg nå at et spiskammers kanskje ikke er det mest spennende å lese om for andre, men det får tåles denne gangen. Vi syns det er knall å få litt orden i sakene her hjemme! Bildet under viser det ferdige resultatet. Vi fikk til og med skvisa inn det høyt skattede medisinskapet mitt!


Riktig fornøyd med lørdagens innsats var vi. Og på søndag ble oppturen bare større, for Herr T syntes plutselig at det kunne passe seg med en liten tur til nabo svenskene på Nordbysenteret, og der har de nemlig Søstrene Grene!! Blant mye annet småtteri som ble med hjem var denne puta. Fargene gikk rett hjem hos meg, og så matcher den perfekt med den gule vi hadde fra før. Jippi :-)


Jeg fant også det KULESTE iphone-coveret. Jeg digger Digger DIGGER! Den lille kassetten er for å samle handsfree-ledningen inni så den ikke henger og slenger. Dessverre er den litt tung, den drar dingsene ut av ørene, så den blir nok mest til pynt. Den er forresten kjøpt på Accessorize for ganske lenge siden, jeg måtte bare slenge den med på bildet for anledningen.


Ikke nok med at vi hadde en flott fikse i heimen-dag på lørdag og innbringende svensketur på søndag, vi hadde begge fri fra jobben på mandag, og en etterlengtet avtale med Kvänum-dama i Oslo. Denne avtalen var så tidlig på dagen at jeg fikk lokket Herr T med på en sårt tiltrengt tur til IKEA! Og der snublet jeg over denne lampa. Jeg bare måtte ha den jeg!! Jippi :-)


Og gjett hva?? Møtet med Kvänum-dama gikk igrunnen ganske bra :-) Det kan faktisk hende vi får drømmekjøkkenet vårt allikevel :-D Hjelpe meg så mange grunner til å være glad!!!

5 kommentarer:

monica (mollys bubble) sa...

Heldige deg som har fått tak i den globusen!
Elsker at den har sokkel i tre! :o)
-monica

siri ore elle sa...

Hei!!

Så flott globus da, synes du fikk den billig. Er på utkikk etter en med trefot selv, men har til nå ikke lykkes....
Kjempefine bilder og morsom tekst. Håper det ordner seg med drømmekjøkkenet:-)))))
Fin onsdagskveld til deg!
Klem

Unknown sa...

Kvänum er ren lykke, det er så fint;) Masse fine kupp du har gjort den siste tiden;) Klem fra mæ

gult hus i svingen sa...

Så herlig med spiskammers, det vil jeg ha når vi flytter:) Deilig med orden i sakene:)
Fin pute:)

klem fra Trine:)

En støvel og en sko sa...

For en herlig blogg du har.
Og kjenner meg godt igjen i det med hamringen. Ungene våre sov seg gjennom spikring og hamring da vi renoverte kjøkkenet vårt i fjor. Utrolig!
Ha en fin kveld.
Klem :-)