fredag 1. februar 2013

Gulrotkake, ugle og finanskarusellen-73

I dag har jeg enda en deilig friformiddag. Både i går og i dag har jeg bedrevet litt indre organisering, dvs rydding i skuffer og skap, og ikke minst fått kastet gamle slitte klær og unødvendigheter. Vi har det fineste været, rene vårstemninga, og jeg har benyttet sjansen til å lufte på soverommet og å henge ut dyna. Gleder meg allerede til å legge meg i kveld :-) Jeg skal snart gå på jobb, men først har jeg mumset et stykke av gårsdagens gulrotkake som ble kreert i anledning at Herr T fylte år. Den var faktisk mye bedre i dag enn i går, men jeg skal lage den en gang til, med litt mindre sukker og en annen olje. Da tror jeg den blir hakket hvassere.


I det fine lyset måtte jeg også knipse et bilde av de to nyeste plakatene i stua. Til venstre ser dere Den. Tøffeste. Ugla. Printet er signert Sofie Rolfsdotter og er kjøpt på Epla. Jeg har sagt det før og sier det glatt igjen, henne skal jeg handle mer av :-) Jeg digger det grafiske mønsteret og fargesammensetningene. Til høyre henger et spillbrett som  har vært bilag til tidsskriftet Kontrast nr 38, som omhandlet politikk, kultur og kritikk. En gang kjøpte jeg et gammelt spill fordi jeg syntes spillebrettet var fint (tok bare av lokket og kikket kjapt nedi mens jeg var i butikken), og da jeg kom hjem og tok spillebrettet ut lå det alt mulig rart under. Flere gamle puslespill, gamle reklamepuslespill fra et flyselskap, og det som per nå er klistret opp på stueveggen vår, Finanskarusellen anno 1973. Jeg liker streken, og at det er svarthvitt.


Det ene sjansekortet sier: "De oppdager en treforedlingsindustri som kan slås konkurs. Store fortjenester i vente. Slå et nytt kast." Ikke småtteri altså!


Håper alle dere der ute har en superduper helg i vente, og at dere i motsetning til meg har fri. Jeg, min heldige gris skal jobbe i kveld, i morgen kveld og søndag formiddag. Min tur :-)

1 kommentar:

NydeligFlott - Julie sa...

Mmm...for en dilig kake!
Og den kuleste ugla!
Ønsker deg en NydeligFlott fredagskveld!
Klem fra Julie :-)