tirsdag 2. november 2010

Skikkelig dassdag

Med fare for at dette blir et surt innlegg... Dette er en sånn dag hvor ingenting ble som det skulle, heller ingen store kriser å rope høyt om, men en skikkelig dass kjedelig dag. For å si det mildt, været er elendig. I dag har det regnet og blåst akkurat sånn at størstedelen av dråpene fyker INNI regnjakke-hetta, og i tillegg ble jeg påmint om hvorfor klissete lipgloss i kombinasjon med langt hår i masse vind ikke er noe å satse på. Fordi vi ikke finner regntrekket til barnevogna og ikke har vett til å kjøpe nytt drev jeg og kåla med en paraply for å holde Teodor tørr, og så var det den derre vinden da... Påminnelse to: Paraply + masse vind = bli hjemme. Når regnestykket utvikler seg sånn ca i denne retning: Paraply + vind + klissete lipgloss + langt hår + kjøre barnevogn + masse regn inni hetta, ja da blir svaret enkelt: For guds skyld, bli hjemme. Men jeg har en tendens til å få til 5 av 2 + 2, så jeg måtte jo legge ut på tur. Og tenk, så mye syt og klag for en kjapp tur på butikken, som ligger 1,5 minutters gange fra huset vårt. Det må jeg si! Bortsett fra denne slitsomme utflukten har jeg bare vasket klær og hengt dem opp, og sløøøvet. Som den eksemplariske for tiden hjemmeværende mammaen jeg er, har jeg bare ligget på sofaen, sett tv, hørt på regnet og skiftet uante mengder bæsjebleier. Derfor var det herlig forløsende da mamma ringte og fortalte om sin gode venn, en homo på 30 + som trodde han skulle få en halv okse av en kamerat, men da det kom til stykket dukket det opp på døra intet mindre enn en hel okse, et helt lam, et grisehode og innvollene av en sau... Noen som forstår hvilke mengder vi snakker her?? Han ringte fortvilet til mamma og ba om hjelp, sa ikke til hva, og lot henne bli totalt tatt på sengen av den uante mengden kjøtt han hadde liggende rundt omkring. For å sitere mamma: "Det låg og hang aill stan! Uti gangen, på kjøkkenet... Det låg skrotta på bordet, fileta på benken halve hau i vasken, lår og legge stakk ut ifra ovn..." Hysterisk bra! Mamma fikk sjokk og totalt latterkick. Jobben hennes var å "frisere steikene", og klokken ble halv elleve på kvelden før hun dro hjem. Noen dager senere kom alt avskjæret tilbake fra slakteren i form av kjøttdeig. Hele 45 KG!!!! Fryseren vår blir stapp full av bare 4 kg.. Nei, spark meg bak. Etter en slik historie må man jo bare se lyst på ting. Og jeg har jo mange, mange både små og store grunner til å se lyst på tilværelsen!


Ikke hver dag jeg får til detta! Den perfekte mango.


Verdens søteste tegning fra niesa mi :-)



Den fiiineste vintage-kjolen som pynter opp på soverommet

I tillegg kan nevnes 10 års russe-reunion om 3 uker å glede seg til, julebord med jobben om 4 uker og hyttetur på Hafjell første uka i desember med gode venner. Og så gutta mine da. Tilværelsen er da ikke så aller verst allikevel. Avslutter dagen med et av mine favorittbilder, Ole Gabriel (da 4 mnd gammel) på en måte inni magen min igjen :-) En god natts søvn, en fortsatt fin uke og en deilig tilværelse ønskes alle som titter innom. 

6 kommentarer:

Skjerstad sa...

Ha ha :) Synes jeg ser mora di !! Hærre gud :)Hun sier vel ikke ja til kjøtt med det første . Godt å ha en dass dag, for senere å tenke over at man har det ikke så verst likevel ;)

Ha en super dag i morgen :)
Klæmma fra Janne :9

svimelaura sa...

Har hatt en lik dag som det selv, bare bytt ut tur i regnvær med vannkopper på veslemor! Godt å seile i samme elendige jolle som noen andre også og få noen oppmuntringer sånn helt på tmapen i tillegg:) håper dagen din blir bedre i morgen!

gult hus i svingen sa...

ja, ja, sånn går no dagan:)
Men så kan jo hverdagen bare gå oppover;)
Åhhh så mye du har å se frem til:)Reunion synes jeg høres artig ut, altså, også kan du jo ha på den flotte vintage- kjolen som henger på soverommet? Der er iallefall "jeg har ikke noe å ha på meg"ute av veien:) Jeg er smart og snartenkt..... for å si det sånn:)
Håper du får en herlig dag idag da:) Du kan jo snakke med mammaen din idag:) Kanskje hun kan servere der noe av alt kjøttet hun sikkert har, d aer middagsutfordringa løst også:)
Flere gode tips følger i neste episode;))))

onsdagsklem fra Trine:) Artig bilde av skyggen din og Ole Gabriel:)

Rosa sa...

Heeeeeeeeeeei snupps!

Du, det der var litt snodig... jeg hadde nemlig også en skikkelig møkkadag i går, skikkelig! Lånekassa sto for størsteparten, grrrr...

Men jeg håper og tror det blir bedre for oss begge i dag, er hellig overbevist om at det er en lov som sier at det ikke kan være to sånne dager på rad! Vi får støtte hverandre her i Blogglandia, og frese litt ekstra der det passer inn;-)

Håper du får en strålende fin dag, Tevanga, selv om det fortsatt bøtter ned på denne siden av fjorden... men, bedre enn snø! :-)

Klem, Rosa

PS: Lo godt av historien om moren din jeg også. Har du trøbbel med å få spist opp, er det jo bare å invitere til fest!! :-D

Tuppelure sa...

Ja vi har nok alle slike dager, og det er ikke alltid godt å skjønne hvorfor enkelte dager bare føles dass. Da er det så godt når dagen endelig snur og en ser hvor bra en egentlig har det.
Morsom historie med mammaen din..hoho!

Skikkelig imponert over ryddinga di, utrolig hvor fort en stue kan gå fra å være bomba til skikkelig koselig, din stue er iallefall superkoselig:O)

Ha en fin dag!

Kaspara sa...

Heisan Tevanga
He,he.. synes jeg ser deg der du kaver deg i vei til butikken med seigt lipglosshår og vrengt paraply!
Og så moren din da.... jeg tror jeg hadde fått sjokk om jeg hadde entret den døra til denne vennen hennes. Er redd jeg ikke hadde vært til stor hjelp heller. Jeg er litt "fislete" av meg skjønner du; blod, innmat og bein... nei, jeg hadde nok stått og brekt meg i en krok og løpt ut.
Artig at du nevner flamingo-sokken. Den er min favoritt også.
Ha en glad dag! Her skinner sola i dag.
Klem fra Kaspara