torsdag 8. desember 2011

Hallo verden!

Måneder uten nett er over! Vi er atter knyttet til sivilisasjonen. Og Mannen fra Telenor kunne til og med fortelle at bit'ene og bytene går overraskende hurtig rundt i lufta her inne. Stort lettelsens sukk! Å være uten tv er helt i orden. Vi har plutselig tid til ting når ikke tv-tyven kreve sitt. Men nett!! Nei, det må vi ha. Endelig kan jeg vise frem alt det fine jeg fant på Designernes eget julemarked som gikk av stabelen forrige helg.


ÅH, så mange flinke folk på én plass. Og hjelpe trøste så sliten man blir av å tusle rundt og rundt i timesvis mens man forsøker å fordøye alle inntrykk. Hjelper ikke at man var på julebord dagen før heller... Iallefall, her er det lille som ble med meg hjem. De fineste vottene med den beste passformen fra Fretex. De er lagd av en gammel ullgenser ingen gadd å kjøpe. Stjernene er trykket ut av permene på gamle bøker Fretex ikke fikk solgt. Finfine! Telysestaken er lagd av Ann Cecilia Baumann. I fjor kjøpte jeg en litt mindre med grisemotiv, og på toget innover i år drømte jeg om at hun skulle være der i år også, med lysestaker med mann og kone-motiv. Det slo til gitt! Smykket som henger på telysestaken står Retusj bak. Dette var vel det minste og enkleste i sjappa, men veldig fint syns jeg. Mange nydelige smykker hos denne dama! Dyrebildene er gamle billedlotto-brikker, og er stemplet med "til og fra" bak. Irene Stavnem står bak disse. Jeg husker ikke helt hvor kortet kom fra, men fint er det. Sist men ikke minst, den lureste notisboka jeg har sett på lenge. Krever litt nærmere granskning:


Denne skal jeg la ligge i veska når vi er på farten, enten på reise, restaurantbesøk, eller hos venner. Plutselig dukker DEN vinen opp! Og man får navnet på en liten lapp, som på mystisk vis er sporløst forsvunnet når man trenger den. Inni boka er det linjer for opprinnelse, drue, årgang, hva den passer til... og hvor man drakk den, og med hvem. Smart!

Nå er det omtrent to timer til kavaleriet kommer hjem (les: Tevangamannen og eldstegutten). Minstemann og jeg har vært hjemme i dag, for jeg har hatt fri, og minstemann bestemte seg for at det passet ypperlig å få ørebetennelse på mammas omtrent eneste fridag før jul. Sånn er'e! På kjøkkenet henger pinnekjøttet til godgjøring i taket, og jeg lengter. I mellomtiden blir det nok fiskekaker...

3 kommentarer:

Med et lekent sinn / With a playful mind sa...

Gratulerer så mye med nytt hus! Wow, det hadde jeg ikke fått med meg. Så stort! Wohoo ;)

Og så bra nettet er tilbake, uff kjenner godt til den frustrasjonen når noe går galt med nett tilkoblingene her hjemme.

Fine ting du hadde fått deg, skulle ønske jeg hadde fått med meg markedet!

klem til den nye huseieren ;)

Hennes sa...

Hei.

Ojojoj så mye fint du har fått med deg hjem
fra markedet.
Likte spesielt godt vinboken, og lottolappene, kjempeartige.

Ha en fin helg.
Klem Linda

Eple sa...

Flotte kupp!!

Den herlige vinboken har jeg også- og den er gull!! Eneste lille aberet er at det kan være litt flaut å lese i den i ettertid hvis den har fått gleden av å være med på diverse venninnetreff... Herlighet for noen kommentarer som er blitt skriblet i den i de små nattestimer. Svært få av dem har noen som helst relevans til vinen vi har drukket.. ;)