mandag 21. mai 2012

Velkommen sommer



Ah, herlige sommer. I dag har jeg hatt fri fra jobben, hatt på meg bikini for første gang i år (å ha den på på Gran Canaria i februar telles ikke!), spist spekemat til middag ute i hagen, fjernet årets første flått fra min egen mage, og handlet de første uteblomstene på plantasjen. I går kjørte jeg alle husets mannlige medlemmer til flyplassen og vinket hadet. To uker skal de være borte. TO uker!!! Huttetu, jeg kommer til å forgå av savn. Men ikke på et par dager enda. Hittil har jeg kost meg i min ensomhet, og bare gjort det jeg har lyst til å gjøre. Nå skal jeg grave litt i blomsterbedene, plante fangsten fra plantasjen og unngå flere flått i dag. Etterpå skal jeg kose meg i kveldssola med boka på bildet, kjøpt på IKEA for en meget liten pengesum. Jeg skal også drikke god Kobbs-te i mitt nye, gule mummikrus, og pusle litt med alt mulig annet jeg plutselig har tid til å pusle med når jeg er alene hjemme. Og kanskje ergre meg litt over at kameraet mitt (vårt...) befinner seg på Helgelandskysten de neste to ukene...

5 kommentarer:

the Folding chair sa...

Hei,
jeg hadde en oldemor som het Elevine Tevanga. Har aldri hørt om noen andre med dette navnet, stilig :)

Mari Ann

Eple sa...

Høres ut som en fortreffelig dag (bortsett fra flåttepisoden, da..)

Kos deg med alenetiden :)

Skjerstad sa...

Så deilig det høres ut Tevanga :)
Godt å se at du trives i ditt eget selskap. Så mange kule Washi tape`s !

Klem fra Janne

siri ore elle sa...

Herlig med dette været!! Da jeg la meg i går,i 23.30 tiden, var det 18grader ute!! Fantastisk!!
Kos deg hjemme alene:-))))
Nå skal jeg ut og sole meg litt:-)
Fin og varm dag til deg!!
Klem Siri

Anonym sa...

Kos deg med alenetid og sommervær! Hørtes veldig godt ut!!Ü (selv om jeg godt kan forstå at 14 dager føles lenge..)

KOs deg, kos deg!!

Klem fra Irene