onsdag 8. desember 2010

Er det mulig...

...å savne blogging så masse at jeg heller sitter foran data'n og trykker enn å lage meg mat, enda så sulten jeg er??? For å gjøre en lang historie kort, årsaken til min lange, eviglange ufrivillige bloggeferie er som følger: Syke barn, reise til Trøndelag, umiddelbart etter hjemkomst fra Trøndelag --> besøk, umiddelbart etter besøk dro hjem --> førjulstur til Hafjell med venner --> natt til dagen vi skulle reise hjem til Fredrikstad --> 2-åring med omgangssyke, som viste seg å være oppstarten på vannkopper da vi endelig kom oss hjem, og her sitter jeg. Hjemme med sykt barn på 4. dagen nå. Og vannkoppene tyter ut i takt med sekundviseren på klokka... føles det som ihvertfall. Jeg har ikke hatt ett eneste SEKUND til overs å blogge på!! Og nå er abstinensen nådd så store høyder at jeg dropper å SPISE for å få blogget igjen! 

Men nå er det nok klaging. La meg heller si til Tuppelure og Rosa at det rørte meg stort da jeg logget på og fant savne-kommentarene deres. Dere er bare gode! Og jeg savner dere også. Alle sammen!!! Jeg skal prøve hardt å komme sterkere tilbake :-) 

Men oppi alle senere tids begivenheter har jeg da fått fylt på med litt koselige ting også. I Trøndelag for eksempel dro mamma og jeg til butikken en av hennes beste venner driver på Fannrem. Den heter Reinhekla, og er en av de fineste butikkene jeg vet om. Her handlet jeg gamle julekuler, lange tynne lys og disse tøffe grisene lagd av søppelsekker:


Tøffe, ikke sant? Guttene mine fikk en hver. Vel hjemme i Fredrikstad igjen fikk jeg presset inn en times juleverksted en kveld. Måtte det etter et besøk på Staples som resulterte i et lass med krepp-papir. Fikk knota til disse:


På Hafjell skulle vi både stå på ski, shoppe og kose oss i hytta. Det hele viste seg å bli en orgie i 20 minusgrader, øyekatarr og etterhvert oppkast. Jippi!!! Men på Hafjell lekeland (som virkelig reddet oss) hadde de disse søte plakatene:





Søndagen vi skulle reise hjem fra Hafjell hadde jeg planlagt å ta toget fra Lillehammer til Oslo på morgenen, for å gå på Designernes eget julemarked sammen med min gode nabo, mens Tevangamannen skulle kjøre hjem med ungene alene. Da eldstegutten spøy 4 ganger natt til søndag holdt jeg på å klikke på verden og universet. Morgenen kom, toget gikk og jeg satt fremdeles på hytta med alt skjegg i postkassa. Men overlevelsesinstinktet kicket kjapt inn. Pasienten kviknet bra til på morgenen og kunne ikke finne nok mat å spise, så vi satte inn reservegiret for å komme oss kjapt avgårde. Vi som vanligvis er tregest i klassen nådde ny rekordhastighet i å pakke, vaske og dra. Tror vi var oppe i mach 3 på et tidspunkt... Da klokka ble kvart over to innfant jeg meg på DogA, sånn passe på høygir og meeeget klar for marked. Min fantastiske nabo hadde allerede gått rundt i 2,5 timer og ventet på meg, og etter en kaffe og et halvfrossent (!) eplekakestykke var vi i gang. Himmel, så mye fint!! Her er det som ble med meg hjem:


Herlig bilde i gammel ramme som faktisk i skrivende stund har kommet opp på veggen på gutterommet.


De fineste telysestakene med griser fra Ann Cecilia Baumann. Hun hadde noen utrolige tøffe kopper jeg gjerne skulle kjøpt, men jeg måtte dessverre begrense meg. Ta en titt på dem på hjemmesiden hennes. Telysestaken som står fremst kjøpte jeg av noen andre, men husker ikke hva de het. Fin er den ihvertfall! 


Tøffe skjærebrett fra Ola og Kari.


Det fineste smykket fra Everyday glory.

Etter markedet trasket vi opp til Birkelunden, fant oss en tapasrestaurant og spiste oss gode og mette. Min gode nabo har bodd på Grünerløkka før, og hadde lyst til å vise meg et av hennes yndlingssteder, Bar Boca. Derfor gikk vi dit etterpå, og der kjøpte vi oss likesågodt hver vår drink. Jeg valgte "hot buttered rum", som besto av kubansk mørkt rom, mykt smør, brunsukker, kanlstang, malt muskat, hjemmelagd vaniljesirup og varmt vann. Intet mindre!! Bar Boca traff meg absolutt rett i hjertet. Gode og varme både utenpå og inni trasket vi ned til Oslo S og fant toget hjem. 

Nå er klokka blitt halv tolv, og alt jeg vil i hele verden er å titte inn til alle dere herlige bloggere for å se hva dere har bedrevet de siste tre ukene. Men magen skriker, klokka går og i morgen er det atter en dag hjemme med to små. Det får bli i morgen. Klemmer til alle der ute :-)

7 kommentarer:

Frk.Eplegrøt sa...

Godt å ha deg "tilbake" :)
Jammen meg en innholdsrik pause du!sykdom er dritt - håper koppene tørker raskt inn og dere har fått deres dose meg sykdommer på en stund!
Elsker cowboygutter bildet! og det vakkreste smykket da:)
God natt.

Skjerstad sa...

Ja så koselig å ha deg tilbake :) Guri malla så utur med sykdommer da ! Skal si det har skjedd mye siden sist. Artig de var de små grisene , og lysene i vinduskarmen din var nydelige :)Smykket var råfint , må skjekke dette nettstedet ;)

Ha en fin dag i morgen, og du .. du må spise ;)
God klem til deg fra meg :)

gult hus i svingen sa...

velkommen tilbake til "gamlelandet". Du har vært savnet, jeg lover:)
Vannkopper er det godt å bli ferdig med når barna er små, oppkast kommer og går:) Det har vi nettopp hatt også:)
Må vel kjøre en tur til Fannremen, skjønner jeg, jeg liker cowboygutta og grisene aller best:)
Fine "brosjer"? dere har laget på juleverksted:)
Mektig drink da. Godt med en drink en gang iblant, går mest i rødvin her:)
Håper du har spist frokost nå, ikke på pc'n før frokost;)

Torsdagsklem fra Trine:)

Rosa sa...

Tevanga!! U`re back!!! :-)))
Har savnet deg SKIKKELIG, og er sååå glad for å ha deg tilbake:-)
Var jo et øyeblikk redd for at du hadde gitt opp bloggingen, men takk og pris så tok jeg skikkelig feil! :-D

Den Oslo-turen var deg vel fortjent, og så mange fine nye ting du har fått deg!!
Elsker telysestakene og plakatene!

Masse god bedring til barna, få deg noe mat og så håper jeg vi høres snart igjen!
Nå skal jeg ut å jakte på vinterstøvler, blæh... Hehe...

GOD torsdag til deg, snuppa!!

Stooor klem, Rosa

Eple sa...

Fantastisk så mye fint som er kommet i hus!! Digget resultatet fra juleverkstedet ditt - kjempefine! Bambiplakaten var også særdeles søt. Og smykket. Og telysestakene. Og skjærebrettene. Og cowboy bildet. Og grisene.. Noe glemt da? Ja- reven også, selvsagt :-D.

Alt var veldig, veldig fint!

God bedring til barn og velkommen tilbake :-)

Kaspara sa...

Kjære søte herlige Tevanga
Velkommen tilbake til bloggverden etter hektiske uker med både gleder, stress og sykdom!!!
Ble veldig glad da jeg fant kommentaren din og passet med det samme på å sette deg på linklisten min, så jeg ikke glemmer deg bort. Håper det er greit.
Du skriver og leker deg med ord og har mursteinsinnlegg, men æresord; jeg leste ALT!
Æsj med vannkoppene! Vi går rundt og lurer på om de kommer til å innvadere huset vårt også for nabogutten og kompisen til Gutta Boys har akkurat fått nettopp vannkopper. Så de herjer over det ganske land!
Mange flotte funn hadde du gjort de tre siste ukene også og rosettene du har laget var bare helt helt vakre!!! Så flink du er!
Ha gode førjulsdager og tvi tvi på at sykdom forsvinner raskt ut av huset deres!
Klemmmer fra Kaspara

Unknown sa...

Hei på deg, så godt å høre at du er der ute i Blogglandia igjen. Uff, så leit med syke barn da, håper de blir friske til jul, slik at du får noen fine dager. Klem fra Wilhelmine