lørdag 3. mars 2012

Wien

Og så var fraulein plutselig i Wien! Jeg er på kongress med jobben, men man tar seg jo litt tid til pleasure også. Å blogge fra mobilen viser seg å være litt kronglete, blant annet får jeg ikke til å skrive tekst mellom eller etter bildene. De kommer heller ikke i rekkefølgen jeg vil, men jeg prøver lell :-) Vi bor i nærheten av Stephansdom, og det er sentralt og fint. Vi drikker kaffe i bøtter (bokstavelig talt, se størrelsen...) fra Starbucks, har spist Wienerschnitzel, og i dag har jeg til og med vært på loppis. Jo, og så er vi litt på forelesninger på kongressen innimellom da ;-) Legg merke til bildet fra loppisen, det er den herligste julepynt, ca 50 år gammel ifølge selgeren. Jeg kjøpte to, men angrer nå... Skulle minst ha handlet det dobbelte. Jaja, sånn går det med ubestemte damer. Legg også merke til den fantastiske heisen inne på en h&m-butikk. For øvrig den fineste og ærverdigste butikk jeg har sett! Og for ikke å snakke om all godis på Naschmarkt, Wiens matmarked. Nå hviler vi undersåttene litt på hotellet før vi skal dinere med andre kongressdeltagere. Servus!!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Ååååååh!!!
Eg budde i Wien 1 år. Då OL på Lillehammer var, så det e ei stund si og eg har aldri klart å komma meg tebake...
*sukk*

Det må eg barra få te snart.
Det e barra den aller nydeligaste byen.

Kos deg masse videre!

Unknown sa...

Kos deg masse videre, ser så deilig ut;)

pingo sa...

Åh, kos deg masse - så fantastisk ut alt sammen! Reiselysten trenger seg stadig på her - gleder meg til jeg også skal utenfor landets grenser... snart...?

Klem